Biografické údaje: Ján Triaška
1977 - narodil sa v Novom Sade, SCG.
1992-1996 - Gymnázium Jána Kollára v Báčskom Petrovci, SCG.
1996-1999 - Akadémia umenia v Novom Sade, Katedra maľby, prof. Jovan Rakidžić.
SCG (po ukončení tretieho ročníka
prestúpil na VŠVU –
Bratislava)
1999-2003 - Vysoká škola výtvarných umení, katedra maľby, ateliér
profesora Jána Bergera
1999 - štipendium Ministerstva školstva SR na štúdium v SR, do ukončenia
magisterského štúdia (VŠVU – Katedra maľby)
2000 - vyhral konkurz UNESCO Bursaries for artist na dvojmesačný pobyt
v Španielsku, Centre d'art i Natura, Farrera
Téma:
Maľba – Obraz - Implantát, v rámci témy rieši problematiku implantu v obsahu umeleckého diela. Implantát je počítačová animácia, veľkoplošne projektovaná do priestoru maľby. Cieľom výskumu sú možné spojenia určitých dvojdimenzionálnych médií, maľovaného a technického obrazu, ktoré mediálnymi zásahmi do maľby dotvárajú obsah a formu diela.Samostatné výstavy
2006, apríl – CC Centrum, Bratislava.Výstavný projekt pod názvom BRAND, vychádza zo skutočnosti, v ktorej sme obklopení rôznymi komerčnými značkami, výrobkami a ich reklamami, ktoré bojujú o našu pozornosť a snažia sa z nás urobiť takzvaných “brandomanov”, závislých vždy na nových a novších výrobkoch. Tento jav je najviac viditeľný na uliciach mesta, v ktorých sa deň čo deň objavuje viac “značkových” ľudí. Koncepcia projektu vyplýva z triviálnej každodennosti, kde termínom Brand je možné označiť všetko, od topánok, v ktorých práve stojíte, po meno výtvarníka, od ktorého záleží cena jeho umeleckého diela. Projekt sleduje jeden z fenoménov spotrebnej spoločnosti, obligátny v globálnej súčasnosti. Pre potreby koncepcie bol vytvorený logotip Brand, ktorý z terminus technicus Brand vytvára komerčnú značku.
2004, jún – intermediálna výstava GREEN SCREEN. Galéria Podrum, Nový Sad, SCG.
Prezentovaná inštalácia Green Screen (zelená obrazovka), vo svojom formálnom obsahu spája tzv. klasický obraz (maľovaný) s projekciou počítačovej animácie (technický obraz), dve médiá, ktorých kombinácia sa v súčasnej dobe nepoužíva často. Maliarske plátna, acryl na plátne, sú počas svojej prezentácie animované počítačovými animáciami, ktoré vstupujú do priestoru maľby. Animácie komunikujú z maľbou, jej témou a obsahom. Vytvára sa trompe l’oeil pre oči divákov.
2004, marec – intermediálna výstava DRIBBLING. Galéria Art Klinika, Nový Sad, SCG.
Koncepcia projektu Dribbling vychádza z kritiky súčasnej architektúry, ktorá svojou estetikou 90. rokov minulého storočia pokračuje v deštrukcii atmosféry a historických stavieb predkomunistickej éry do dnešných dní. Tento jav je charakteristický pre všetky štáty východnej Európy.
2003, marec – intermediálna výstava DUALIZMI. Galéria a priestory (kino, art club) kultúrneho centra Nového Sadu, SCG.
Projekt pozostával z prezentácie diel, realizovaných v rôznych médiách, ktoré medzi sebou obsahovo komunikovali a tematicky sa stretli v médiu digitálnej tlače, light box.
Kolektívne výstavy2005, november Prievan v súčasnej
slovenskej maľbe 2000 – 2005, Galerie hlavního města Prahy, U Zlatého
prstenu
2005, september Prievan v súčasnej slovenskej maľbe 2000 –
2005, Štátna galéria v Banskej Bystrici
2005, apríl Prievan v súčasnej slovenskej maľbe 2000 – 2005, Považská
galéria umenia v Žiline
2004 RE: location SHAKE, v rámci projektu Verejná objednávka, galéria Jána
Koniarka, Trnava
2003 Privat frei, Open Gallery, Bratislava
2003 Nánosy, At Home Gallery, Šamorín
2003 Pláž, Galéria Medium, Bratislava
2002 Galéria univerzity v Lleida, Spain
2002 Vo Fokuse, divadlo Aréna, Bratislava
2002 Galéria Médium, Bratislava
2002 Iwano projekt, Galéria Matice srpske, Novi Sad, SCG
2001 Galéria Domu zahraničných Slovákov, Bratislava
2000 Galéria Pečat, Nový Sad, v rámci projektu GEOTAKT, SCG
1999 Galéria Zuzky Medveďovej, Báčsky Petrovec, SCG
1999 Galéria Radničkej Univerzity, Októbrový salón, Nový Sad, SCG
1998 Galéria Vojvodinskej banky, Nový Sad, SCG
1997 Galéria Zuzky Medveďovej, Báčsky Petrovac, SCG
- - -